odżywka do rzęs
Porady

Obudziła się – i już piękna. 5 sposobów, aby ostrzec zmarszczki podczas snu

Zmarszczki na twarzy i na ciele w ogóle pojawiają się, gdy skóra traci kolagen i elastyna. To nieuchronnie dzieje się z wiekiem.

Jednak, są zmarszczki, które pojawiają się na skórze wcześniej. To ślady ruchów mimicznych na twarzy, w zgięciach łokci, na nadgarstkach.

Są zmarszczki i od snu – kiedy można się przyzwyczaić do spania twarz w poduszkę i za każdym razem budzisz się trochę “zebrą”. Jeśli spać tak często, “senny” zmarszczki mogą stać się stałymi.

Zobacz serum do rzęsEleverLash

Oferujemy pięć sposobów uniknięcia zmarszczek w czasie snu od Debry Jaliman, dermatologa z Nowego Jorku i autorki książki “Zasady dla skóry”.

  1. Śpij na plecach
    Podczas snu na brzuchu lub na boku, na twarz okazuje się stałe ciśnienie. Z czasem od tego mogą pojawić się zmarszczki.
    Kiedy będziesz spać na plecach, tego nie będzie.
    Dla wielu ludzi taka postawa jest nie wygodna, ponadto, we śnie nie możemy zarządzać swoimi ruchami. Jednak z czasem się do niej można się przyzwyczaić.
  2. Zmień poszewkę
    Spać na plecach nie jest twoja wersja?
    Spróbuj zmienić poszewkę na poduszkę z bawełny na jedwabną lub satynową.
    Skóra będzie się ślizgać poduszką, i nie będzie się kurczyć, jak to bywa na powierzchni z bawełny.
    Martwisz się o to, aby śliska poduszka nie “uciekała” w nocy z łóżka?
    Wybieraj modele z jednej strony z bawełny, a z drugiej – z jedwabiu.
  3. Używaj nocny krem
    Nocne kremy zazwyczaj bardzo tłuste, ultra-nawilżające. W tym samym czasie – bardzo dobrze regenerują skórę po ekspozycji bodźców zewnętrznych.
  4. Wymień kosmetyki olejem kokosowym
    Jest to bezpieczne i przydatne alternatywą dla drogich środków do pielęgnacji skóry.
    Dermatolodzy radzą, aby stosować go jako krem do twarzy przed snem i nakładać krem na oczyszczoną skórę ciała.
    Najlepszym rozwiązaniem – olej bez dodatków.
  5. Śpij więcej!
    To może wydawać się oczywiste, jednak wielu ludzi zaniedbuje jakości snu. W czasie odpoczynku nasz organizm odzyskuje. I skóra też. Dlatego ważne jest, spać w nocy 7-8 godzin.